Zbor Slovenske filharmonije se je ob 70-letnem osebnem jubileju in 50-letnem umetniškem ustvarjanju poklonil skladatelju Aldu Kumarju, ki je svojo umetniško pot začel v Idriji. V jedilnici Osnovne šole Idrija je pod dirigentskim vodstvom Ane Erčulj izvedel programsko raznolik in izvedbeno zahteven program. Sestavljale so ga skladbe iz vseh obdobij Kumarjevega ustvarjanja.
Objavljeno: petek, 12. april 2024, 7:40 | besedilo in fotografije: Damijan Bogataj
V letu avtorjevih jubilejev se mu poklanjajo številni zbori in organizatorji pevskih koncertov. Med temi je tudi letošnja Primorska poje, ki je osrednji revialni dogodek na področju zborovskega petja na Primorskem. Skladbe Alda Kumarja se kot povezovalna nit letos pletejo od koncerta do koncerta, orkester Slovenske filharmonije se mu bo poklonil s ponovno izvedbo pompozne skladbe Strastra, Akademija za glasbo bo maja pripravila poseben glasbeni večer in med koncerte ob jubileju lahko prištejemo tudi nastop vokalne skupine Galina, pri kateri Aldo Kumar sodeluje kot harmonikar.
Začetek jubilejne serije koncertov Zbora Slovenske filharmonije pa je Aldo Kumar postavil prav v Idrijo. Ne brez razloga. Kot je sam povedal v pogovoru med pavzo je bila Idrija kraj njegovih prvih glasbenih iskanj. Tu je obiskoval glasbeno šolo, se v gimnaziji navduševal na Maksom Pirnikom in na isti šoli čez leta dobil tudi prvo zaposlitev. To je kombiniral z vodenjem več zborov in ustvarjanjem. Na obeh področjih je pustil globoko sled o čemer je pričala tudi zelo dobra obiskanost jubilejnega koncerta Zbora Slovenske filharmonije. V dvorani je bilo veliko nekdanjih pevcev v različnih pevskih sestavih, ki jih je ob začetku svoje poklicne poti vodil v Idriji in Spodnji Idriji. Sodeč po dolgih aplavzih in stoječem aplavzu ob koncu, so bili poslušalci nad slišanim navdušeni.
Program za koncert v Idriji, ki ga bodo v prihodnjih dneh ponovili še v nekaterih krajih, je izbrala dirigentka Ana Erčulj. Sestavila je raznobarvni glasbeni šopek v katerem so se prepletali ljudski motivi iz Kobarida in Tolmina, z glasovi ljudskih motivov iz Istre. Ob teh pa je zaživela še zapeta uglasbena in zapeta poezija Srečka Kosovela, Toneta Pavčka, Iztoka Geisterja, Gregorja Strniše in Rudolfa Maistra. Skladbi Ecce homo in Tehtanje duš je izvedel moški del pevskega sestava. Ob slednji je spomin marsikaterega poslušalce ponesel v leta Komornega zbora Zorka Prelovca, ko je isto skladbo kot solist nepozabno interpretiral Janez Kavčič. Tega se je v nagovoru med pavzo spomnil tudi skladatelj. Sam se še dobro spomni, da je kot avtor in dirigent vodil izvedbi istih dveh skladb v isti jedilnici osnovne šole pred štirimi desetletji in pol. Z izborom programa je bil zadovoljen. Ko je med koncertom sedel med publiko v prvi vrsti se mu je zazdelo, da z govorico glasbe opravlja življenjsko inventuro. »Kot bi poslušal svoje življenje od začetkov pa vse do danes« je še dodal skladatelj Aldo Kumar.
Pevci Zbora Slovenske filharmonije so jubilejni koncert, ki ga je organiziral Rado Božič iz Javnega sklada za kulturne dejavnosti, finančno pa omogočila pa Občina Idrija, sklenili z izvedbo Istrske suite iz leta 1985. V tej pet stavčni skladbi je avtor prepletel značilne ljudske motive iz Istre in za finalni glasbeni motiv postavil sedaj že ponarodelo Dajte, dajte. Gre za eno najbolj priljubljenih skladb med slovenskimi zbori, ki jo z velikim navdušenjem in zavzetostjo poustvarjajo na številnih koncertnih prizoriščih po vsej Sloveniji.
Pozdravov in čestitk, ki so jih skladatelju namenili nekdanji pevci, prijatelji in ljubitelji glasbe pa ni bilo konca.