GLASBA

Idrijski plesni orkester odprl festival na mostu

Objavljeno: ponedeljek, 30. 8. 2021 ob 6:34 - zadnja posodobitev: 30. 8. 2021 ob 10:28 | Damijan Bogataj

Idrijski plesni orkester je v petek, 27. avgusta zvečer, otvoril dvodnevno srečanje big band orkestrov iz vse Slovenije na Mostu na Soči. V organizaciji domačega turističnega društva in prizadevnih organizatorjev iz Big band Puntar so na prizorišču ob ribiški hiši ob Soči organizatorji pripravili dvodnevno srečanje, ki je bilo prava poslastica za vse ljubitelje kakovostne popularne glasbe v bigbandovski izvedbi.

fotografije: Marko Čuk

Idrijski plesni orkester v teh koronskih časih deli usodo primerljivih zasedb, ki so bile zadnji dve leti skoraj brez nastopov in vaj. Rahljanje strogih protivirusnih ukrepov je prineslo nekaj sproščenosti in optimizma tako med prizadevnimi ljubiteljskimi glasbeniki kot tudi med publiko, ki prireditve z živo zaigrano glasbo preprosto pogreša.

Idrijčani so že v uvodu v enourni večerni koncert publiko popeljali natanko 80 let nazaj v zgodovino popularne glasbe. V prvem letu druge svetovne vojne sta Don Raye in Hughie Prince napisala danes že skoraj ponarodel Boogie Woogie Bugle Boy, k popularnosti katerega so v prvem letu druge svetovne vojne odločilno prispevale sestre Andrews. V priredbi za big band brez solistk je skladba napovedala zanimiv in odlične glasbe poln koncert.

V nadaljevanju koncertnega nastopa so idrijski glasbeniki izmenjaje segali tako po klasikah iz svetovne zakladnice kot tudi po zimzelenih melodijah slovenske popularne glasbe. Med slednje vsekakor lahko uvrstimo skladbo Na deževen dan, ki je eden od biserov iz zlatih let slovenske popevke. Pred 40 leti jo je napisal Jure Robežnik, zapela in za arhiv nacionalega radia pa takrat posnela Elda Viler. Na koncertnem nastopu na Mostu na Soči je legendarno pevko nadomestil Reno Čibej, ki je solistični part odigral na saksofon, ki ima zanimivo zgodovino. V sklop slovenskih zimzelenih melodij pa sodi tudi Zemlja pleše iz leta 1962, ki jo je za ženo Majdo in Nina Robiča napisal Mojmir Sepe na besedilo Gregorja Strniše. Odpela sta jo na prvi Slovenski popevki na Bledu in se z njo zapisala med zlate izvajalce slovenske popevke vseh časov.

V duhu odlične glasbe je sledijo tudi nadaljevanje večera s skladbo iz filma Ne čakaj na maj, ki jo je odpela vokalna solistka Rebeka Bogataj, v svet bossa nove pa je publiko popeljal orkester s skladbo The girl from Ipanema, ki je nepogrešljiv standard skoraj slehernega big banda.

V zadnji četrtini koncerta je zablestel Reno Čibej. Z odlično in sproščeno interpretacijo se je izkazal kot vokalist s spoštovanja vredno kilometrino pri zasedbi Kingston, pa tudi kot solist na saksofonu, ki mu v zrelih letih spet postaja prijatelj. V skoraj sto let stari skladbi Just a gigolo pa je združil obe vlogi, zablestel je kot saksofonist in pevec.

idrijski-plesni-orkester-30-8-2021-6.jpg

Publika je z navdušenjem spremljala nastop idrijskih glasbenikov, ki so bili še posebej veseli nedeljenih pohval kolegov iz ostalih treh big bandov, ki so nastopili v nadaljevanju koncertnega večera.

Idrijski plesni orkester, ki ga tudi to sezono vodi Nace Kogej, bo naslednji koncert pripravil pred domačo publiko čez dobre tri tedne. V spomin na zdravnika in velikega ljubitelja glasbe Alfreda Kobala - Mikija bodo nastopili pred jaškom Frančiške na celovečernem koncertu, kjer bodo odigrali tudi del na Mostu na Soči predstavljenega programa.

idrijski-plesni-orkester-30-8-2021-2.jpg

Idrijski plesni orkester

Nace Kogej 1. alt saksofon
Jaka Jež 2. alt saksofon
Tomi Peljhan 1. tenor saksofon
Aljaž Žižek 2. tenor saksofon (drugače Jakob Jež)
Urban Munih bariton saksofon 
Branko Mrak 1. pozavna
Andrej Lazar 2. pozavna
Jernej Podobnik 3. pozavna
Matic Kovač bas pozavna (drugače Sonja Benčina)
Matej Kravcar 1. trobenta
Kristjan Zupan 2. trobenta
Boris Peternelj 3. trobenta
Ambrož Vončina 4. trobenta
Luka Čibej bobni
Aleš Golja kitara
Miha Lampe bas kitara
Marijan Novak klaviature